Prof. Dr. Umut Konuş

Prof. Dr. Umut Konuş

İstanbul Fen Lisesi ve İTÜ İşletme Mühendisliği bölümü mezunu. Pazarlama Modelleri ve Analitiği alanında uzmanlaştığı yüksek lisansını 2004 yılında tamamladı. Hollanda, Groningen Üniversitesi’nde pazarlama analitiği ve modelleri üzerine çalışmaları ile 2010 yılında doktora derecesini aldı. Doktora tezi Marketing Direct du E-Commerce VAD France tarafından e-pazarlama, e-ticaret, çok mecralı ve çok kanallı pazarlama alanında Avrupa’da yılın en iyi doktora tezi seçilerek Golden Cube ödülüne layık görüldü. Dr. Konuş, bunun yanında 2012 yılında Avustralya’da Australia and New Zealand Marketing Academy ve Ehrenberg-Bass Institute tarafından düzenlenen ANZMAC konferansında Medya Planlama Araştırmaları alanında en iyi çalışma ödülüne layık görüldü. CRM, çok kanallı müşteri deneyimi yönetimi, model temelli pazar-müşteri segmentasyonu, online-mobil pazarlama ve öngörüsel pazarlama analitiği alanındaki çalışmaları Harvard Business Review, Journal of Retailing, Journal of Interactive Marketing, International Journal of Research in Marketing, International Journal of Electronic Commerce ve Direct Marketing gibi uluslarası dergilerde yayınlanan Dr. Konuş, halen Business Research Quarterly dergisinde editörlük görevini de yürütmektedir. 2013 yılından bu yana Amsterdam Üniversitesi Uluslararası Strateji ve Pazarlama bölümünde, doçent olarak görev yapmakta olan Dr. Konuş, Amsterdam Business School’a bağlı Digital Marketing Analytics alanındaki yüksek lisans ders/programlarını koordine ederek, ilgili konuda dersler vermektedir. Uzmanlık alanları arasında, öngörüsel pazarlama modelleri, mobil, online, çok kanallı müşteri deneyimi analitiği, davranışsal, motivasyonel ve deneyim temelli müşteri segmentasyonu modelleri, büyük veri setleri analizi, pazarlama/medya karması ve ROMI (pazarlama geri dönüş) modelleri olup, Hollanda’da ve akademide bulunduğu yıllar boyunca, finans, bankacılık, teknoloji ve mobil telekominikasyon, e-ticaret mobil ticaret perakende, FMCG, gibi alanlarda Türkiye, Hollanda, Fransa ve İngiltere’den çok sayda akademik ve ticari projede danışman olarak bulunmuştur.